Omschrijving
SKGE is een onafhankelijke organisatie die klachtenfunctionarissen en geschilleninstanties voor de huisartsenzorg en zorg openbare apotheken aanbiedt. SKGE staat voor laagdrempelige klachtenbemiddeling ten behoeve van zowel de patiënt als de zorgverlener. Het streven is om tot een voor alle partijen bevredigende oplossing te komen onder het motto: “samen lossen we het op”. Jaarlijks komt SKGE in ongeveer 90% van de door de klachtenfunctionarissen in behandeling genomen klachten tot een onderlinge oplossing, waardoor een gang naar de geschilleninstantie en/of tuchtrechter wordt voorkomen.
Tijdens deze scholing komt alles aan bod op het gebied van het actueel geldende tucht- en klachtrecht: de werking ervan, het verloop van de procedure, de kosten en de mogelijke maatregelen (waarschuwing, berisping, schorsing en doorhaling register, schadevergoeding). Uiteraard is er ruimte voor casuïstiek, die we vooraf graag van u ontvangen via r.mol@leerpuntkoel.nl.
Docenten
- Mr. Anne Marie de Koning van SKE-Advocaten
- Mr. Jiske Prinsen, directeur SKGE
Leerdoelen
Na afloop van deze scholing:
- heeft u kennis en verdieping van het Medische tucht- en Klachtenrecht.
- heeft u tools in handen gekregen om de kwaliteit van de eigen werkzaamheden waar mogelijk te verbeteren.
- heeft u geleerd goed voorbereid te zijn op én om te gaan met eventuele klachten