Triage voor de assistente van de verloskundige

Om een spreekuur in goede banen te leiden is het van belang dat u als praktijkassistente de binnenkomende telefoontjes kan beoordelen op urgentie: welke zwangere dient onmiddellijk gezien of gehoord te worden door de verloskundige en welke zwangere kan in de loop van de dag worden ingepland? Daarbij is het van belang dat u binnen de grenzen van haar deskundigheidsgebied blijft én dat elke cliënt goede zorg ontvangt op het juiste moment. Geen gemakkelijke taak om deze triage goed op te zetten en uit te voeren.

Lees meer

Opleidingsinformatie

  • Verloskundigen
  • Communicatie, Professionaliteit
  • Maandag 05 December 2022
  • Zwijndrecht, Leerpunt KOEL
  • 19.00 - 22.00 uur
  • 6 accreditatiepunten
  • Mevr. L. van den Berg
  • € 249,00
Beschikbaarheid: nog 17 plaatsen
Aanmelden volgende scholing Naar winkelwagen

Leerdoelen

  • Betere triage van de zwangere patiënt
  • Bewuste bepaling van de urgentie

Programma

  • Wat is triage?
  • Methodiek van triage
  • Onderscheid tussen telefonische en fysieke triage
  • Bepalen van de urgentie
  • Gesprekstechnieken
  • Casuïstiek over bloedverlies zwangerschap, buikpijn zwangerschap, urineweg infectie